قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

تحکیم کاری بودا خورد بامیان پایان یافت

بعد از حملات وحشیانه طالبان وتروریزم بین المللی ، مدتی سه سال است که کاربرای تحکیم کاری بودا خورد( شاه مامه) بامیان ادامه داشت .

بگفته داکتر حبیبه سرابی والی بامیان اداره یونیسکو با همکاری موسسه ای کوموس جرمنی بمدت سه سال توسط متخصیصن ملی وبین المللی برنامه ای را برای تحکیم کاری جداره های این بود روی دست داشت که خوشبختانه امروز( چهارشنبه مورخ 30 سرطان)کار عملی واساسی ان به پایان رسید.

ادامه مطلب ...

نظری عزیز تشکر

در بامیان یک دوست همیشه در صحنه دارم انهم آقای نظری با وجود مصروفیت هایش چنان مشتاقانه قضایا را دنبال می کند که هیچ نگوی 

امروز در وبلاگم اشتباه نوشته بودم من را متوجه ساخت از ایشان وسایر دوستان که منرا متوجه خطاهایم کند ممنون میشوم 

در بامیان یک شیر زن والی است

این مطلب را وزیر خارجه پولند در هنگام سخنرانی اش در جریان کنفرانس کابل ا ظهار داشته گفت: من قبل از اینکه در کنفرانس بیایم دیروز از بامیان بازدید کردم بسیار خوشم آمد در آنجا یک شیر زن والی است. 

اگر چند حوصله دیدن تلویزیون را برای مدت طولانی آن هم در زمان امتحانات ندارام ولی نظر به اهمیت موضوع برایم بسیار جالب بود زمانیکه جریان کنفرانس را بدقت وحوصله مندی می دیدم هرکدام از وزاری خارجه ومسئولین نهاد های بین المللی به نوبت صحبت های خود را ایراد کردند وقتی نوبت به وزیر خارجه پولند رسید وی بسیار با حوصله  مندی صحبت های خود را اغاز کرد ودر قسمت از صحبت های خود متن فوق را بسیار با غرور گرفت من هم خوشم آمد  

این در حالیست که تعدادی از سیاسیون محترم وطن ما در فکر بر انداختن نام ونشان این شیر زن بگفته وی است. 

اغاز کارسرک قیر نویدی برای زندگی بهتر در بامیان

چند سال پیش در بامیان بودم هر زمانی که به بامیان میرفتم ویا هم دوباره میخواستم به کابل آیم تب وجودم را فرا میگرفت آنهم از ترس جمپ وجول موتر های لینی که واقعاْ خسته کن بود . 

اما اکنون هم در بامیان هستم برعکس خوشم می اید در مسیر بامیان سفر داشته باشم بدلیل اینکه نام خدا کار سرک های منتهی به بامیان خیلی جدی در حال اجرا است وتویدی برای زندگی بهتر در بامیان میدهد در این اواخر داکتر صاحب سرابی کار قیر ریزی سرک شیبر را اغاز کرد کا واقعاْ امر مهم است . 

سرک یکه ولنگ تنوته دیگر این حرف است دوستان شما اگر قبلا به یکه ولنگ رفته بودید خود متوجه بودید که در چه وضعیتی بود ولی اکنون هم متوجه هستید. 

سرک بامیان الی بغلان از مسیر دره شکار خیلی زیبا قرار است اعمار شود که کار ابتدایی آن آغاز شده است. 

بازدید وزرای خارجه پولند ونیوزلند از بامیان

روز یک شنبه مورخ27 سرطان 1389 یک روز دیپلواتیک برای بامیان بود در این روز دو وزیر خارجه از متعهدین دولت افغانستان در سفر رسمی دیدارهای با والی بامیان داشتند. در این دیدار ها بشتر روی دوستی افغانستان وکشورهای پولند ونیوزلند تاکید صورت گرفت.

داکترحبیبه سرابی والی بامیان دیدار مقامات بلند پایه کشورها را بیانگر روابط نیک کشورها با افغانستان وبخصوص ولایت بامیان دانسته گفت: خوشبختانه کشورهای متعهد برای همکاری درمبارزه با ترورزم با افغانستان با روابط نیک که دارند در طی وبازدید های خود ثابت می نمایند که مردم ودولت افغانستان را در راه ریشه کن سازی ترورزم تنها نمی گذارند.

ادامه مطلب ...