قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

یادی از دوست خوبم

نظری عزیز سلام 

امیدوارم با خانواده محترم و همکاران خوبت در پناه حق باشی. 

من روزهایکه از بامیان شریف دورم بدون وقفه هر لحظه ای برایم فرصت انترینت داشتن پیش آید از وبلاگ وزین شما دیدن میکنم و در عین از سایر وبلاگهای دوستانم که از بامیان بنشر میرسد. 

خیلی خوشحالم با رویکرد همیشه واقع بینانه می نویسی برای کسانیکه دور از بامیان می باشند ولی میخواهند از جریانات امور در آن ولایت باخبر شوند بهترین مرجع وبلاگ شماست. 

میخواهم از این طریق این عمل شما تقدیر نمایم.   

به زود ترین فرصت برمیگردم و از نزدیک خواهم دید.

باعرض حرمت 

بسم الله تابان 

متن کامل سخنرانی والی بامیان در مراسم انتقال مسئولیت های امنیتی

 نکته: حتماْ در جریان هستید که انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای ایساف وناتو به نیروهای امنیتی افغان در روز ۲۶ سرطان ۱۳۹۰ در ولایت بامیان به عنوان اولین ولایت افغانستان طی مراسمی رسماْ آغاز یافتُ در این مراسم داکتر حبیبه سرابی والی بامیان به شرح ذیل سخنان خویش را ایراد فرموده است.  

                                                

 بسم الله الرحمن الرحیم

جلالتمآب داکتر اشرف غنی احمدزی و جلالتمآب اقای فراهی رئیس اداره مستقل ارگان های محلی!

جلالت مآبان!

وزرای محترم دفاع، داخله، رئیس امنیت ملی، ، معارف، نماینده سرمنشی ملل متحد؛

جلالت مآبان سفرای کشورهای دوست: ایالات متحده آمریکا زیلاند جدید و جاپان!

خوشحالم که شما را در شهر بامیان، مرکز تمدن شرق و شهر صلح و دوستی پذیرائی می نمایم.

امروز بامیان به خود می بالد که شاهد شروع مرحله اول روند انتقال مسئولیت از نیروهای امنیتی همکاران و هم پیمانان بین المللی به نیروهای داخلی است. و این نشان دهنده صلح، دوستی و همکاری مردم شریف بامیان با نیروهای امنیتی و دولت جمهوری اسلامی افغانستان است. 

خوشبختانه نیروهای امنیتی بامیان، از مدت دو سال به این طرف خود در تأمین امنیت شهروندان شان پیشگام بوده اند و نیروهای PRT زیلاند جدید به قسم نیروهای کمکی، حمایتی و در سطح مشوره دهنده عرض موجودیت نموده است و پروسه ملکی سازی در سطح PRT از بهار سال گذشته شروع نموده بود؛ یعنی اینکه مسئولیت PRT ملکی است.

بدین وسیله از مردم، دولت و نیروهای نظامی زیلاند جدید از طرف فرد فرد مردم ولایت بامیان قدردانی و تشکر می نمایم که در این مدت در کنار مردم ما بوده اند. البته تا سال 2014 نیز همچنان مانند سال های گذشته در کنار مردم بامیان باقی خواهند ماند.

ادامه مطلب ...

انتقال مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان رسما آغاز شد

با حضور مقامات ارشد دولتی در بامیان  امروز ۲۶ سرطان ۱۳۹۰ پروسه انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی افغان رسما آغاز شد. 

گزارش مفصل این خبر در سایت فارسی بی بی سی    

 

اما به عقیده من اگربه آسیب پذیری های موجود بامیان از هر لحاظ هم از لحاظ انکشافی واز لحاظ امنیتی توجه نشود در دراز مدت این پروسه به چالش مواجه خواهد شد چون بامیان آسیب پذیری های خاص خود را دارد.

انتقال مسئولیت های امنیتی به مفهوم خروج نیست

قرار است در روزهای نزدیک روند واگذاری یا انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به قوای مسلح افغانستان در هفت ولایت افغانستان به شمول بامیان رسماً آغاز شود. 

این روند که براساس تصمیم دولت افغانستان وجامعه جهانی از امسال اغاز و ظاهرا در سال 2014 اگر کدام موانع ویا ضرورت دیگر پیش نیاید تکیمل میگردد.  

باید یاد آورد شد که آغاز این روند به مفهوم خروج نیروهای امنیتی خارجی از کشور نمی باشد این نیروها با وجود اینکه مراسم واگذاری مسئولیت شاید در این هفت ولایت برگزار گردد ولی در همان روز و ساعت از آنجا بیرون نمی شوند .  

بامیان یکی از این محلات است که نیروهای خارجی قرار است بنا به گفته های مسئولین امور با وجود اجرای مراسم تحویل دهی انتقال مسئولیت های امنیتی الی حد اقل دو سال دیگر در این ولایت حضور داشته و با نیروهای امنیتی افغانستان خصوصا در بخش آموزش های مسلکی وتامین امنیت  همکاری داشته باشند.  

نکته : قبل از ظهر امروز 25 سرطان وبلاگ قاصدی از بامیان بنا به مشکلات تخنیکی باز نمی شد وخوشبختانه قادرشدم تا از حک شدن وبلاگ جلوگیری نمایم.

نمایشگاه عکس، عکاس بامیان

عکسهای سه دوست خوبم وشخصیت های با استعداد کشورم تحت عنوان غزنی از دیگاه دیگر در کابل برگزار گردیده است. 

بنا به دعوت دوست عزیزم مهدی مهرآئین(عکاس بامیان) در این نمایشگاه رفتم برایم خیلی جالب بود وعکسهای زیبایی هم به نمایش گذاشته شده بود. 

در این نمایشگاه که عکسهای زیادی به نمایش گذاسته شده یک موضوع توجه ام را به خود جلب نمود، در یک گوشه نمایشگاه بیوگرافی سه عکاس و جوانان با استعداد کشور هر یک مهدی مهرائین، محمد رضایی و قادر رحیمی نیز تحریر شده بود. 

در بخش از بیوگرافی مهرآئین تحریر شده بود (عکاس بامیان) این لقب را به این منظور داده بود که به گفته نویسنده شاید بشترین عکس از طبیعت و مردم بامیان را بدلیل اقامت بیشتر وی در این سر زمین فرهنگی با خود دارد. 

دقیق بیاد دارم که آقای مهرآئین به من گفت مصمم هستم تا نمایشگاه عکس از بامیان را در صورت فراهم شدن زمینه در بامیان وکابل برگزار کنم. 

من یقیین دارم که نزد این دوست عزیزم بهترین وتاریخ سازترین عکسهای ده سال اخیر بامیان وجود دارد.  

وموضوع دیگر برایم جالب بود آن هم وضعیت مغاره نشینان جاغوری که در یک عکس بنمایش گذاشته شده بود. 

بهر صورت برای همه دوستان وشخصیت های عزیز کشورم ومردمم که بدون چشم داشت به امتیازات خاصی در فکر تغییر وکار برای مردم شان اند وهر آنچه می گویند به آن متعهد اند. 

در اخیر دستان این سه عزیز  همیشه توانا باد.