قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قضیه ناهور و سکوت وبلاگ نویسان و جامعه مدنی بامیان

قتل انسان در هر جای باشد بدون موجب قانونی هم از دیدګاه اسلامی و هم از دیدګاه معاهدات و میثاق های بین المللی عمل خلاف می باشد، فرق نمی کند این انسان افغانستانی باشد و یا هم لیبیایی و یا سوری و ... بهر صورت قضایای اخیر در افغانستان در طی سی سال جان صداها انسان بی گناه را گرفته است.  

اما در طی سالهای اخیر از 1381 الی اکنون مناطق مرکزی افغانستان بجز از حملات مسلحانه کوچی نما ها و قطاع الطریقان مسلح طالب خوشبختانه جان کسی گرفته نشده  بجز  در حملات وحشیانه کوچی نماهای طالب،برخلاف سایر نقاط افغانستان که به سبب انفجار وانتحار و... که از یک دید مقصر خودشان نیز اند همه روزه جان افراد گرفته میشود. ولی در هر دو صورت عمل درد آور است.

بامیان  به عنوان قلب افغانستان و نیز یکی از ولایات نمونه در اعتراضات مدنی بوده وهست ونسبت به همه ای ولایات افغانستان و یا حد اقل نسبت به اکثریت آنان وبلاگ نویسی رشد چشمگیر نموده وتعدادی زیادی از قلم بدستان با در نظر داشت اهداف خویش اطلاع رسانی مینمایند.  

زمانیکه تهاجم کوچی نماها بر بهسود آغاز میشود صدای تمامی هزاره ها از سراسر دنیا حد اقل از طریق رسانه وتجمعات مدنی بلند میشود، خصوصا وبلاگ نویسان وفعالان مدنی در این مورد بسیار خوب اقدام می نمودند.

ولی امسال تعدادی زیادی از کوچی های مسلح که در اصل طالب اند برای تخرب مزارع و سوزانیدن خانه های مردم وحتی گرفتن جان آدمها شبانگاه وارد منطقه خوات ولسوالی ناهور شد که بر اساس اطلاعات بدست آمده در حدود 30 قریه حریق وبیشتر از 2000 نفر آواره شده وحتی یک تن از مردم مظلوم وبی دفاع محلی را بنام سید دلیر زنده آتش زده است، متاسفانه دوستان وبلاگ نویس و قلم بدست ما در بامیان و همچنان تعدادی از دوستان بیدار مان که در بامیان در هر مورد که بنا بر حق تلفی مردم هزاره اجرا شود صدای خود را قبل از این بلند می نمودند ولی این بار در قضیه ناهور سکوت مطلق در هر دو مرجع حاکم بود گویا اینکه ناهور در قدم اول جز هزاره جان و در قدم دوم در افغانستان نبوده است. 

این عمل بیانگر چی خواهد بود؟؟؟ آیا هزاره ها در هر جای کی هستند فقط در فکر خود اند ؟؟؟ نه این موضوع در قضیه بهسود ثابت شده که تمامی هزاره ها دست بدست هم از حق مردم بی دفاع بهسود حد اقل از طریق رسانه دفاع نمودند.  

 فدا کاری ضابط اکبر ناهوری را در قضایای بهسود نمی توان از یاد ببریدو...   

این در حالی است که تعدادی زیادی از هزاره های دنیا در این مورد ابراز همدردی خویش را اعلام نموده اند. 

بهر صورت موفق و سر فراز باشد. 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد ظاهر نظری یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:05 ب.ظ http://zahirnazari.blogspot.com

تابان عزیز، وبلاگ زیر را که کاپی "زندگی در بامیان" در سرویس بلاگفا است برای هموطنانم در ایران ایجاد کرده ام.
http://zahirnazari.blogfa.com/

احسان اکبری یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 ب.ظ

اقای تابان درود بر شما و اندیشه سبزت !
به راستی که همه ما مدیون فدا کاری و ایثار مردم غیور ناهور هستیم انها با دستان خالی در مقابل دد منیشان سفاک و خون اشام استادند مقاومت کردند شهید شدند که یادی سید دلیر را گرامی می داریم اما!! ! ما چه کردیم و چه دین بر گردن ما بود که ادا نکردیم ؟ ایا خون جوانهای هزاره ناهور کمرنگ تر است؟ ایا اواره شدن ۸۰۰ خانواده پیر وکودک و زنان ارزش انرا نداشت که یکبار در سایتهای رسمی وحدت وغیره انعکاس داده می شد و صدایی مظلومانه این بی خانمان ها به گوش انسانهای ازاده دنیا می رسید ؟ وبلاک نویسان عزیز که سکوت پیشه کردند مدیون پسران سید دلیر شهید انها هستند که رسالت ایمانی ووجدانی شان را انجام ندادند !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد