قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

۹ نفر آتی از مجلس نمایندگان (ولسی جرگه)بیرون شوند

کمیسیون مستقل انتخابات، 9 تن از نامزدان معترض را کامیاب اعلام نمود. 

 


فضل احمد معنوی رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در نشست خبری اعلام نمود که در نتیجۀ بررسی های انجام شدۀ آنها، 9 تن از نماینده گان برحال مجلس از پست نماینده گی شان برکنار می شوند.
به اساس این تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات، محمود خان سلیمان خیل به جای حاجی عبدالقدیر از پکتیکا، عبدالرؤوف به جای عبدالولی نیازی از بدخشان، حاجی عاشق الله به جای غنی زاده از بغلان، احمدخان سمنگانی به جای طاهر زهیر از سمنگان، گل محمد پهلوان به جای شاکر کارگر از فاریاب، غوریان به جای رفیق شهیر از هرات، رحیمه جامی به جای سیمین بارکزی از هرات، معلم میرولی به جای مسعود خان نورزی از هلمند، حمیدالله توخی به جای عبدالحبیب اندوال از زابل کامیاب اعلام شده اند.
ده روز پیش، بعد از جنجال های فراوان در نتایج انتخابات، حامد کرزی رییس جمهور کرزی تصمیم گیری نهایی در این زمینه را به کمیسیون مستقل انتخابات سپرد.
پیش از این دادگاه ویژه انتخابات در فیصلۀ خود، به برکناری 62 نمایندۀ برحال و جایگزینی 62 نامزد معترض به جای آنها حکم داده بود.
گفتنی است که اعضای مجلس به خصوص اعضای گروه حمایت ائتلاف از قانون با تأکید اعلام کرده بودند که هیچ گونه تغییر در مجلس را نخواهند پذیرفت.
نامزدان معترض کامیاب اعلام شده از سوی دادگاه ویژه نیز گفته اند که هیچ گونه تغییر در فیصلۀ دادگاه ویژه انتخاباتی را قبول نخواهند کرد.
 منبع : خبرگزاری بست باستان 

نکته: تیتر از وبلاگ است

قوماندان امنیه بامیان به رتبه جنرالی ارتقا نمود

براساس پشنهاد وزارت امور داخله ومنظوری ریاست جمهوری محترم سمونوال جمعه گلدی یاردم قوماندان امنیه ولایت بامیان به پیشوار نود دومین سالروز استرداد استقلال کشور به رتبه مل پاسوالی ترفیع تموده است. به همین مناسبت صبح امروز یکشنه 30 اسد 1390 مراسم باشکوهی با حضور داکتر حبیبه سرابی والی بامیان، اعضا شورا ولایتی، رئیس امنیت ملی وتعدادی از مقامات محلی که در صحن آن قوماندانی برگزار گردیده بود، نشان رتبه مل پاسوالی آقای یاردم توسط والی این ولا به شانه هایش نصب گردید. 

 

 داکتر سرابی در سخنان کوتاهی در این مراسم ضمن تبریکی به قوماندان امنیه بامیان خطاب به منسوبین پولیس ملی در این ولایت گفت: رتبه مل پاسوالی آقای یاردم بر اساس حمایت بی دریغ شما سربازان دلیر می باشد که وی را موفق به این مقام نمودید. وی افزود: من از کارکرد شما تشکری نموده و آروز دارم تا تمای تان به عنوان فرزندان صدیق این کشور در تامین امن ونظم عامه نهایت تلاش نماید. والی بامیان یاد آور شد که در اولین روزهای کاری اش نشان افسری خانم ناهید رضایی یکی از بانوان شجاع پولیس را را نصب نمودم وامروز رتبه جنرالی آقای یاردم را. قوماندان امنیه بامیان ضمن تشکری از اعتماد مقام ولایت، وزیر امور داخله و جلالتماب رئیس جمهور افغانستان گفت : تعهد می سپارم که در انجام وظایف خویش با در نظر داشت احکام قانون در خدمت مردم شریف افغانستان باشم. به گفته آقای یاردم رسیدن به رتبه جنرالی آرزو هر منسوب قواه مسلح افغانستان واگر این آرزو را نداشته باشد ناکام خواهند بود. جمعه گلدی یاردم که سال گذشته به این سمت تعیین گردید، تاهنوز توانسته در تامین امنیت با همکاری مردم در ولایت بامیان موفق باشد.

آب بند امیر کاهش یافته

دیروز جمعه جای شما خالی با جمعی از دوستان اهل دل وعلم رفته بودیم بند امیر، منظره زیبای بند امیر هرگز برایم تکراری نشده در حالیکه شاید بیشتر از ده ها مرتبه رفته باشم.

تعدادی از شهروندان با جمعه دوستان وخانواده های شان بریا تفریح از کابل وسایر شهر ها آنده بودند وخیمه های برپا کرده بودند، موضوعیکه در همان ابتدا توجه ام را بخود جلب حرد تفاوت در مقدار آب بند ها خصوصا بند پنیر و پودینه بود، دوستان که دیده اند بیاد خواهند داشته که آب  تمامی بند ها به همدیگر وصل بود یعنی بین هم می ریزید ولی اکنون چنین نیست. 

                                                  

در این مورد از سید محمد جواد یکی از باشندگان محل ودر عین حال محافظ پارک ملی پرسیدم وی برایم گفت بلی آب تمامی بند ها بطور قابل توجه کم شده .

اقای جواد میگوید بنا به گفته های مردم محل وموسفیدان 90 سال قبل نیز چنین خشکسالی در این جا رخ  داده بود.

اما در همین حال خیلی از مردم عقیده دارند که آب بند امیر اصلا کم و زیاد نمی شود ولی من دیدم که کم شده.

این در حالیست که مقامات محلی بامیان چندی قبل از خشکسالی های که امسال رخ داده به شدت ابراز نگرانی نموده بودند.

از نود دومین سالروز استرداد استقلال کشور در بامیان تجلیل شد

افغانستان 92 سال قبل با اقدام استقلال طلبی جمعی از فرزندان صدیق این کشور به سرکردگی غازی امان الله خان  به استقلال رسید، به همین مناسبت  امروز ۲۷ اسد ۱۳۹۰ مراسم باشکوهی با حضور  مقامات محلی حکومتی، اعضای شورا ولایتی، روحانیون، دانشجویان، دانش آموزان  ومردم بامیان برگزار گردیده بود.

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان ضمن تبریک این روز خجسته گفت : شهروندان هر جامعه مهمترین عنصر در تغییر دادن سرنوشت شان می باشند، این بزرگ مردان انزمان کشور ما بودند که که استقلال افغانستان را از ابر قدرترین کشور دنیا بدست آورد.

وی افزود: بدون شک تمامی مردم افغانستان در این امر مهم سهیم مساویانه داشته وهیچ کسی نمی تواند از آن منکر شود. 

والی بامیان که در این مراسم به دست آورد های دولت افغانستان واداره محلی نیز اشاره ای داشت تطبیق موفقانه انستقال مسئولیت های امنیتی را یکی از این دست آورد ها دانست وافزود: با انکه تا هنوز به آنچه خواسته های ما در پروسه انتقال از دولت مرکزی وجامعه جهانی بود نرسیده ایم ولی بازهم  این پروسه را موفقانه به عنوان اولین ولایت افغانستان تطبیق نمودیم.

سمونوال جمعه گلدی یاردم قوماندان امنیه ولایت بامیان نیز ضمن تبریک این روز بر موفقیت های نیروهای امنیتی اشاره داشته افزود: بعد از انتقال مسئولیت های امنیتی هیچ نوع تهدید که بتواند امن ونظم عامه در بامیان به خطر مواجه سازد رخ نداده ولی با آنهم تاهنوز تهدیدات باالقوه مخالفین مسلح دولت از استقامت های ولایات همجوار متصور است.

حیدر علی احمدی عضور شورا ولایتی بامیان نیز در این مراسم صحبت نموده افزود: افغانها همواره در شرایط جنگ موفق بوده واین سیاسیون اند که بعد از جنگ وجانفشانی فرزندان این کشور نتوانسته اند مملکت را اداره نمایند.

وی بطور نمونه اشاره داشت که بعد از پیروزی هیا احمد شاه درانی مردم افغانستان در آسیاب رقابت های فرزندان وی آرد وخمیر شدند.و این روند یعنی برتری خواهی وقدرت طلبی تاهنوز ادامه دارد.

آقای احمدی با انتقاد سخت از سیاست دولت در  برابر تروریزم گفت : توافقنامه بن تاکید بر مبارزه با تروریزم داشت ولی این روند اکنون به مذارکه به برادران ناراضی تبدیل شده که بس خطر ناک است.

 به عقیده وی راه حل پایان دادن به کشمکش های افغانستان نظام فدرالی می باشد.

قابل یادآوریست که در اخیر این مراسم به پاس خدمات ارزنده نیروهای امنیتی به قوماندان امنیه و رئیس امنیت ملی این ولا از طرف مقام ولایت بامیان تقدیر نامه های اهدا گردید.

450 تن برای زیارت بیت الله شریف از بامیان عازم عربستان خواهند شد

این مطلب را عبدالرحمن رضوانی رئیس ارشاد، حج واوقاف ولایت بامیان ابراز داشته افزود: علاقمندان زیارت بیت الله شریف نسبت به پارسال در این ولایت افزایش یافته ولی متاسفانه سهیمه مربوط ولایت بامیان خیلی کم است. 

                          

 بگفته آقای رضوانی 883 تن از شهروندان در این ولایت بمنظور زیات خانه خدا ثبت نام نموده که بر اساس قرعه که بتاریخ 12 اسد 1390 صورت گرفت، صرف 450 تن میتوانند از این ولایت بنا بر سهمیه تعیین شده وزارت محترم ارشاد،حج واوقاف عازم بیت الله شریف شوند.

این مقام مسئول می افزاید: تمامی برنامه های مقدماتی  که مربوط به ثبت راجستر، قرعه کشی وتسلیمی اسناد تعرفه برای واریز نمودن مبلغ هزینه سفر در بانک اجرا شده وشهروندان در حال حاضر پول که نیاز هزینه های سفر شان اند تحویل بانک مینمایند.

رئیس حج واوقاف ولایت بامیان میگوید : تاریخ دقیق عزیمت این عده از شهروندان به طرف بیت الله شریف از طرف وزارت محترم ارشاد، حج واوقاف طبق پلان بعداً اعلام میگردد.

وی افزود: امسال برای هر 50 نفر زایر بیت الله شریف یک معلم بمنظور راهنمای دقیق شهروندان در نظر گرفته شده است.

اما محمد علی یکی از کسانیکه قرعه بنفع وی بیرون نشده بود میگوید: من خیلی علاقمند رفتن به حج هستم ولی امسال نتوانستم از برکت الهی فیض ببرم.

وی از مقامات دولت مرکزی میخواهد تا در صورت امکان سهمیه حجاج این ولایت را افزایش دهند.

این در حالیست که تعدادی زیادی از شهروندان در کشور برای یافتن یک لقمه نان درمانده وحتی خانواده های هستند که در ایام ماه مبارک رمضان شبها بدون غذا بسر میبرند.