قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

بازدید وزرای خارجه پولند ونیوزلند از بامیان

روز یک شنبه مورخ27 سرطان 1389 یک روز دیپلواتیک برای بامیان بود در این روز دو وزیر خارجه از متعهدین دولت افغانستان در سفر رسمی دیدارهای با والی بامیان داشتند. در این دیدار ها بشتر روی دوستی افغانستان وکشورهای پولند ونیوزلند تاکید صورت گرفت.

داکترحبیبه سرابی والی بامیان دیدار مقامات بلند پایه کشورها را بیانگر روابط نیک کشورها با افغانستان وبخصوص ولایت بامیان دانسته گفت: خوشبختانه کشورهای متعهد برای همکاری درمبارزه با ترورزم با افغانستان با روابط نیک که دارند در طی وبازدید های خود ثابت می نمایند که مردم ودولت افغانستان را در راه ریشه کن سازی ترورزم تنها نمی گذارند.

 از مدتی دوماست  براساس پلان افغانی سازی مسئولیت های نظامی جامعه جهانی سرپرستی پی آر تی بامیان به نماینده ملکی کشور نیوزلند سپرده شده است بگفته خانم سرابی وزیر خارجه پولند را در این سفر ، سفیر مقیم ان کشور درکابل نیزهمراهی مینمود وهدف اصلی آنان را تبادل تجارب در راستای تحقق این برنامه در ولایت غزنی که نیروهای نظامی کشور پولند در چوکات کمک به امنیت حضوردارند خوانده گفت: همانطوریکه بامیان از لحاظ امنیتی در افغانستان پیشتار است کشورهای متعهد برای امنیت نیز میخواهد تجارب بامیان را راستای برقراری امنیت در سایرنقاط افغانستان نیز عملی نمایند که برای اداره محلی ومردم بامیان جای افتخار است.

بر علاوه اهداف متذکره خانم سرابی افزود: در بازدید که با وزیرخارجه پولند داشتم از وی خواستم تا برنامه توریزم را باتوجه به اهمیت آن در بامیان ورادیو تلویزیون محلی را ازلحاظ تخنیکی ومعنوی حمایت نمایند که خوشبختانه وی نیز با استقبال این موضوع را پذیرفته وعده سپرد تا سفیر مقیم کشور در کابل زمینه های عملی شدن این موضوع را جستجو نماید.

همچنان والی بامیان افزود: در بازدید که با وزیر خارجه پولند داشتم وی وعده سپرد که یکی از شهر های پولند را که بشتر شباهت با بامیان داشته باشد با مشوره با مسئولین کشورش به اسم شهر خواهر خوانده بامیان مسمی خواهد نمود. این در حالیست که شهر پوره ری رو نیوزلند قبلاً نیز به این اسم مسمی شده است.

والی بامیان  روز یک شنبه دیدار رسمی با وزیرخارجه نیوزلند نیز داشته که در خصوص اهداف این بازدید به رسانه ها گفت : کشور نیوزلند یکی از متعهدین خوب دولت افغانستان بوده که در ولایت بامیان نیروهای ملکی ونظامی اش مسئولیت پی آرتی این ولایت را نیز به عهده دارند.

وی هدف اصلی  سفروزیر خارجه نیوزلند را بازدید از نیروهای نیوزلندی خوانده علاوه نمود: وزیر خارجه نیوزلند ضمن بازدید از نیروهای کشورش وتاکید بر ادامه همکاری های شان با افغانستان ،  در دیدار کی داشتیم بنا به درخواست ما وعده سپرد تا کشورش برنامه ماستری صحت عامه  که برای داکتران واجد شرایط صحی در این ولایت برگذار خواهند شود حمایت نمایند.

گفتنی است این دید وبازدید ها نه تنها در زمینه اقتصادی بلکه برای معرفی بامیان نیز با اهمیت میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد