قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

پیام داکتر حببیه سرابی والی بامیان باستان

پیام داکتر حببیه سرابی والی بامیان باستان بمناسبت نود ویکمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان

مردم عزیز وشرافتمند افغانستان !

اجازه دهید صمیمانه ترین تبریکات خویش را بمناسبت نود ویکمین سالروز استرداد استقلال کشور حضور یکایک شما تقدیم نمایم.

ملت شریف افغان !

 همه ایمان دارند که شما 91 سال قبل در این روز توانستید با نیروی ایمان و مبارزات استقلال طلبانه و فدا کردن جان ومال خویش استعمارگران بریتانیا را شکست دهید  تا کشور مان استقلال خودرا بدست آورد که به هدف خویش نایل آمدیم. 

 

افغانستان درنتیجه فدا کاریهای شما مردم عزتمند و شهید پرور ، در میان کشورهای آزاد و مستقل عرض اندام نموده وازحیثیت و استقلالیت برخوردارشد امروزه ما دیگر مستعمره هیچ کشور وهیچ نظامی نمی باشیم به عنوان افغان وصاحب یک کشور مستقل هستیم.

با وجودیکه در آن زمان افغانستان فاقد یک نیرو نظامی منظم ومجهزبود اما با آنهم مردم ما اعم از زن ومرد با دلاوری و شهامت متحدانه با تکیه به نیروی اسلامی ودینی خود  علیه استعمار خارجی دست به قیام زدند وبزرگ ترین نیروی دنیا را به شکست مواجه نمود.

مردم افغانستان که همواره بخاطر استقلال و تمامیت ارضی خویش جنگیده  در آن روز هم با اعلام استقلال از جانب  امیر امان الله خان غازی از مناطق مختلف بدون در نظر داشت مسایل قومی همه متحدانه به جهاد برخواستندوبخاطرحصول استقلال کشور، تحت قیادت امان الله خان جنگیدند واز آن حراست کردند.

فرق گذاشتن بین شهروندان افغانستان عمل دشمنان آنهاست ما باید برای برقراری صلح وآرامش بمنظور رسیدن به افغانستان آباد همه باهم ، همانند نیاکان خود دست بدست داده وکمر همت را محکمتر بسته نمایم .

امروز تعدادی از افراد که نمی خواهند مردم افغانستان در آرامش زندگی نماید ، سعی دارند تا دامنه خشونت را گسترش داده ومردم افغانستان را دوباره  مصروف کشمکش های داخلی سازند که به کمک خداوند وهمکاری شما مردم آنان به این هدف شوم خود نخواهند رسید.

یکبار دیگر سالروز استرداد استقلال کشور عزیزمان را برای شما مردم عزیز وسلحشور افغانستان خصوصاً بامیان باستان تبریک عرض میدارم به امید برقرار صلح سراسری در افغانستان.

بااحترام

داکترحبیبه سرابی

والی بامیان باستان

27 اسد 1389

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد