قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

پالیسی آسترالیا در رابطه به درخواست های پناهنده گی افغان ها تغیی

 پالیسی آسترالیا در رابطه به درخواست های پناهنده گی افغان ها تغییر می کند

آسترالیا اعلام نموده است که بررسی قضیه های پناهنده گی افغان ها که به حالت تعلیق درآمده بود دوباره ادامه می یابد. تعلیق این قضایا در ماه اپریل سال ٢٠١٠ مورد اجرا قرار گرفته بود. باوجودیکه بررسی قضایای پناهنده گی افغان ها از سر گرفته شده است مسؤولین امور مهاجرین تعدای زیادی از قضایای مهاجرین را در ماه های اخیر رد نموده اند. به اساس یادداشت های تحلیل گران مستقل میزان درخواست های رد شدۀ پناه جویان افغان به ٦٠ در صد تخمین شده است. به عبارت دیگر از جملۀ هر ١٠ افغان پناهندۀ که به آسترالیا سفر می نمایند به ٦ نفر آن اجازۀ پناهنده گی داده نخواهد شد. تقریباً نصف کسانیکه امسال توسط کشتی به آسترالیا سفر نموده اند از افغانستان بودند. نبود امنیت و ضعف شرایط اقتصادی مردم را واداشته است تا افغانستان را ترک نمایند.

حکایات افغان هاییکه به آسترالیا سفر می نمایند نشان دهندۀ تهدیدات خشونت، رفتار سوء و از دست دادن دارایی می باشند. راپور ها سفارش میکنند که اگر به این تهدیدات خاتمه داده نشود، و عاملین آن گرفتار و تحت توقیف قرار نگیرند درانصورت افغان ها جسماً صدمه دیده، پول شان ربوده شده و حتی تحویل پولیس شده و یا هم فریب قاچاق بران را میخورند. مرگ پناه جویان یک موضوع عادی است. راپور های زیادی مبنی بر غرق شدن پناه جویان در دریا وجود دارد. باوجودیکه تعداد تلف شده گان معلوم نیست، حسن (یک شاهد دست اول) پدر پنج طفل از ولایت غزنی بعد ازانکه تلاش نموده است خود را به آسترالیا برساند و فعلاً در یکی از زندان های اندونیزیا به سر میبرد شهادت داد که این سفر تا چه اندازه میتواند خطرناک باشد. او با اندوه زیاد گفت: من هرگز قادر نیستم تا آن صحنۀ که در بین مالیزیا و اندونیزیا در آب افتادیم و چند تن از دوستانم هلاک شدند را فراموش کنم. حتی برای کسانیکه خوشبختانه جان سالم بدربرده و به سواحل آسترالیا میرسند تضمینی وجود ندارد تا درانجا باقی بمانند. با وجود مصرف نمودن پول و سپری نمودن وقت زیاد، بسیاری از آنها دوباره به کشور شان باز میگردند. هزینه این سفر به ١٠ الی ١٥ هزار دالر میرسد و گاهی هم برخلاف توقع اضافه تر ازان هم به مصرف میرسد و معمولاً یک سال و یا اضافه تر ازانرا در بر میگیرد. یک تن از عودت کننده گان به کابل چنین میگوید: مصرف نمودن پول هنگفت برای رسیدن به آسترالیا و بدست نیامدن نتیجه مثبت بی معنی است. بهتر آن خواهد بود با این پول زمین خریده و یا تجارت نمائیم و امیدوار باشیم در ظرف یک یا دو سال منفعت خوبی بدست آریم. (روزنامه افغانستان / روز یکشنبه ۱۱میزان ۱۳۸۹)

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام برادر. امکان دارد مردم را به فرار تشویق نکنید؟ چرا همه ویب سایتهای هزاره فقط از مزایایی خارج مینویسند ؟ حد اقل بینوسید این مردم در خارج بجز از شستن توالیت ها کاری دګری نمیتانند.بجای توالیت شستن خارجیها به فکر ازادی هزاره جات از چنګ کوچی و طالیب باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد