قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

ایجاد بورد همکاران بمنظورتوقف توبرکلوز در بامیان

روز سه شنبه مورخ 13 میزان 1389 با حضور پیتر جان گراف نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان و مقامات محلی نخستین جلسه مقدماتی بمنظور ایجاد بورد همکاران توقف توبرکلوزو در ولایت بامیان بر گزار گردید.

الحاج محمد قاسم کاظمی سرپرست معاونیت ولایت بامیان ضمن قدرانی از کارکرد بخش صحی در ولایت بامیان تشریف آوری آقای پیتر گراف را در بامیان بمنظور ایجاد بورد توقف توبرکلوز خیر مقدم گفته افزود: با متیقین هستیم با ایجاد بورد همکاران برای توقف توبرکلوز با همکاری هم میتوانیم پیشگیری بهتر از افزایش مبتلایان به این مرض داشته باشیم.  

وی افزود: اداره محلی بامیان در راس داکتر حبیبه سرابی همواره سعی نموده تا با استفاده از امکانات دست داشته  و جذب منایع بیشتر در عرصه خدمات صحی برای شهروندان خدمات بهتر را عرضه نماید.

پیتر جان گراف نماینده سازمان صحی جهان (WHO) به رسانه ها گفت : با توجه به وضعیت کنونی مشکلات صحی لازم است که عرضه خدمات خوب وبا کیفیت بشر دوستانه در ولایت بامیان عملی شود جایکه نظر به وضعیت آرامتر در یک کظور جنگ زده این کار قابل تطبیق است.

وی افزود : ما باید با همکاری با دولت افغانستان واداره محلی برای ارائیه خدمات صحی خصوصاً تطبیق واکسین در دور ترین نقطه ای که مردم به خدمات صحی دسترسی ندارند برویم نه اینکه آنان برای دستیابی به خدمات صحی پیش ما بیایند.

آقای پیتر علاوه نمود : از اینکه در زمستان  خشن وساحات برفیگر تعدادی زیادی از شهروندان این ولایت نمی توانند به خدمات صحی دسترسی داشته باشند اداره ما برای 50 هزار نفوس کیت های مشخص واستندرد صحی در ولسوالی های یکه ولنگ ، کهمرد ] پنجاب و ورس که برای شش ماه کفایت خواهد نموده بر ریاست صحت بامیان کمک مینمایم تا بتواند به بخشی از مشکلات صحی مردم رسیدگی شود.

داکتر مهرعلی حسنی سر پرست ریاست صحت عامه بامیان در خصوص ایجاد این بورد برای تقف تربکلوز گفت : این بورد سر امروز به کار های عملی خویش شروع خواهد نمود وامید است تا از شیوع واقعات توبرکلوز در بامیان جلوگیر نمایم.

همچنان آقای پیتر افزود :  70% مبتلایان به توبرکلوز در افغانستان را زنان تشکیل میدهد در حالیکه این رقم در سایر کشورها صدق نمی کند.

اید درحالیست که در این روز کمپاین سراسری واکسین پولیو نیز بمنظور واکسین نمودن تمامی اطفال زیر پنچ سال نیز در این ولایت آغاز شد وبه گفته مسئولین در این ولایت تا هنوز هیچ واقعه مثبت پولیو به ثبت نرسیده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد