قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

کمک های زمستانی با ۴۰۴ خانواده مستحق دره کلو شبر.

سرک کابل- بامیان از مسیر ولایت میدان وردک یکی از شاهراه های مهم کشور است که ولایات مرکزی و غرب را به پایتخت وصل مینماید. کار احداث  قسمت اول این سرک (از میدان شهر الی کوتل اونی) برای اولین بار در سال 2004 آغاز یافت، اما بگفته مسئولین دولتی بدلیل ناامن بودن ساحه کاری روند احداث سرک به کندی پیشرفت با آنهم امسال  کار آن بطور اساسی و پخته خاتمه یافت. و کار سروی قسمت دوم آن که از کوتل اونی الی دره ککرک مرکز بامیان میباشد در پائیز امسال آغاز یافت که شرکت تطبیق کننده اکنون عملاً کار خویش را آغاز نموده.

مسلم است که در هنگام احداث سرک بعضی اراضی مزروعی، باغها و حتی خانه های شهروندان آسیب بیبند، ولی دولت مکلف است با در نظرداشت حکم قانون استملاک، ضرر آنان را جبران نماید. 

 

محترم عزیز الله شفق عضو شورا ولایتی بامیان  

                                        

حین صحبت قبل از توزیع مواد کمکی قریه سبزآب دره کالو

 از طرف دولت ایتالیا که هزنیه احداث این شاهراه را می پردازد، بر اساس تقاضا مقام ولایت بامیان بنا ضعیف اقتصادی خانواده های در مسیر سرک قراردارند به 404 خانواده مستحق در قرا دره کالو کمک غذایی  صورت گرفت.

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان، در پیامی که توسط بسم الله تابان مشاور امنیتی وی  قرائت گردید ضمن تشکری  از دولت ایتالیا و نهاد بین المللی (UNOPS)  ابراز داشته : با احداث این شاهراه تغییر چشم گیر در روند زندگی مردم رونما خواهد شد  و بر رشد کلی ولایت بامیان تاثیر گذار است و در این پیام  از مردم محل خواسته بود تا در هنگام کار احداث سرک با اداراه محلی همکاری نمایند.

عزیز الله شفق عضو شورا ولایتی بامیان که در هنگام توزیع این کمک ها حضور داشت گفت: با آنکه این کمک ها با توجه به مشکلات موجود شهروندان ناچیز می باشد ولی با آنهم از اداره محلی و دولت ایتالیا تشکری مینمایم.

وی افزود : ما امیدوار هستیم تا در روند کار احداث این شاهراه مساعی درست بخرچ داده شده وبا کیفیت اعمار گردد.

محمد عظیم فرید ولسوالی شیبر با ابراز خوشی از کمک های صورت گرفته به مسئولین سفارت ایتالیا که در محل حضور داشتند اطمنان داد که انشاالله با در نظرداشت همکاری مردم در زمان کار عملی احداث قسمت دوم شاهراه کابل بامیان با هیچ ممانعت  همانند ساحه میدان وردک در این مسیر روبرو نخواهند شد.

آقای ریگاردس فابریضو نماینده بخش همکاری های سفارت ایتالیا  درکابل در خصوص این کمک ها گفت : این کمک ها صرف برای همکاری با مردم محل در فصل سرما میباشد، که شامل آرد، برنج، روغن، چای، شکر، دال، لوبیا وکلاه های زمستانی در داخل یک بسته به ارزش 8800 افغانی برای هر خانواده میباشد.

وی افزود : در نظرداریم این گونه کمک ها را با مردم  دره کالو خصوصاً خانواده های متضرر از احداث سرک ادامه بدهیم.

این نماینده سفارت ایتالیا افزود : با توجه با همکاری نزدیک مقام ولایت بامیان، شهروندان محل و زمینه خوب امنیتی برای کار جای امید است که به زمان کم این جاده احداث گردد.

به گفته مسئولین سفارت ایتالیا و مقام های اداره محلی برای احداث قسمت دوم شاهراه کابل- بامیان در حدود 70 میلیون یورو که همه از جانب کشور ایتالیا پرداخت میگردد در نظر گرفته شده و کار  ساختمانی آن از سه قسما در بهار سال آینده در صورت ختم سروی ومناسب بودن هوا آغاز می یابد.

گفتنی است که دولت ایتالیا از دهه 50 شمسی نیز برای احداث این جاده ابراز آمادگی نموده وحتی سروی مقدماتی را نیز انجام داده است که بنا به دلایل مختلف از جمله جنگ ها اکنون کار عملی آن قرار است تحقق یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد