قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

درحدود 25 مرکز صحی در بامیان تعمیر ندارد

این مطلب را داکتر مهر علی حسنی سرپرست ریاست صحت عامه ولایت بامیان در مراسم که امروز 14حمل 1390 به مناسبت روزجهانی توبرکلوز در این ولایت برگزار شده بود ابراز داشته گفت : با وجود اینکه در بخش صحت در ولایت بامیان پیشرفت های صورت گرفته وهم اکنون ما در سطح ولایت 75 مرکز صحی ثابت و9 مرکز صحی سیار داریم ولی با آنهم بیشتر از 25 مرکز صحی در این ولایت فاقد تعمیر بوده و در منازل کرائی خدمات صحی را عرضه میدارد.

وی افزود : در ولایت بامیان تاهنوز ما بخش های تداوی امراض چشم، گوش وگلو و ارتوپیدی نیز نداریم افراد که به این نوع امراض مصاب باشند باید برای تداوی به کابل بروند.

سرپرست ریاست صحت عامه بامیان در مورد مرض توبرکلوز در این ولایت یاد آورشده گفت : متاسفانه تاهنوز هم تعدادی از هموطنان ما به نسبت فقر اقتصادی و عوامل دیگر به این مرض مصاب  اند که در مجموع تعداد زنان بیشتر از مردان است. 

در این مراسم که بشتر به شکل آگاهی دهی نیز برگزار شده بود اشتراک کنندگان ومسئولین وعده سپردند تا در مورد آگاهی دهی برای شهروندان از این مرض همکاری نمایند.

عبدالرحمن رضوانی رئیس ارشاد حج واوقاف  ولایت بامیان گفت : ما سعی میکنم از طریق مدارس و مساجد در مورد نحوه تداوی واضرار این مرض به مردم آگاهی دهی نمایم.

در اخیر این مراسم به تعدادی از افراد که در راستای عرضه خدمات صحی بنحوی فعالیت نموده هدایا توزیع شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد