قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

نخستین همایش شورا عالی جوانان در بامیان

 امروز مورخ 17 حمل 1390 نخستین همایش شورا عالی جوانان در بامیان با حضور  داکتر حبیبه سرابی والی بامیان، تیمور شاه اسحاق زی معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ و تعدادی از مسئولین این وزارت، دگروال عبدالرحمن شهیدانی نماینده مردم در مجلس نمایندگان، اعضای وشوار ولایتی ، روئسا دوایر دولتی وتعدادی از جوانان این ولایت برگزار گردید.  

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان در این همایش جوانان را نیروی محرک و پر انرژی جامعه وایجاد شوراهای جوانان را یکی امر مهم دانسته افزود: خوشبختانه در ولایت بامیان جوانان سهم فعال در امور مختلف از جمله آموزش، تامین امنیت و ترویج صلح داشته که قابل تحسین است. وی افزود: با آنهم جوانان در ولایت با مشکلات زیادی چون بیکاری، عدم زمینه های خوبی ورزشی و مطالعه دست و پنجه نرم میکنند. والی بامیان از دولت مرکزی خواست تا برای زمینه سازی بمنظور رسیدگی به مشکلات جوانان این ولایت اداره محلی را حمایت نماید.   

محمد ابراهیم اکبری رئیس اطلاعات وفرهنگ بامیان نیز بر مشکلات جوانان اشاره نموده و گفت : ما مشکلات را ازطریق خویش بمراتب به مقامات محترم در مرکز مطرح نموده ایم ولی تاهنوز توجه آنچنانی نشده است.  

آقای شهیدانی

 همچنان دگروال عبدالرحمن شهیدانی از ایجاد دوفاکولته جدید در چوکات دانشگاه بامیان خبر داده گفت : بر اساس تفاهمات که با مسئولین وزارت تحصیلات عالی نمایندگان شما نموده قرار است دو فاکولته در چوکات دانشگاه بامیان ایجاد گردیده و تعدادی از وسایل لابراتواری برای دانشکده زراعت از طرف نیروهای نظامی خارجی تهیه گردد. 

 

اسحاق زی

 معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ ایجاد چنین شورا ها را یکی از اهداف مهم  آن اداره دانسته افزود : در نظر است تا در تمامی ولایات کشور چنین وشوراها وحتی در سطح ولسوالی ها نیز ایجاد شود.

این در حالیست که جوانان در این ولایت از نبود مراکز مطالعه بطور درست در سطح ولسوالی ها شاکی بوده وامتیاز دهی به جوانان سایر ولایات را چالش زا می خوانند. 

 

رضا وفا آمرامور جوانان ولایت بامیان 

 

رشید بیگزاد مشاور امریت  امورجوانان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد