قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

انتقال مسئولیت های امنیتی یک فرصت است؛ نه تهدید

این مطلب را دگر جنرال مک دونال معاون قوماندانی ایساف در دیداری که با داکتر حبیبه سرابی والی بامیان  روز چهارشنبه 17 حمل 1390داشت در مقر ولایت بامیان ابراز داشته گفت: روند انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان یک تهدید نه بلکه یک فرصت است .

 وی افزود :  این روند یک حادثه نیز نمی  باشد  که در یک شب واقع شود؛ بلکه یک پروسه مهم ومدت دراز است.  

در این دیدار که در مورد روند انتقال مسئولیت های امنیتی صحبت ها وتبادل نظر صورت گرفت؛ داکتر حبیبه سرابی والی بامیان گفت : در ابتدا طرح این موضوع شهروندان وجامعه مدنی در  بامیان نگران وضعیت بعد از انتقال مسئولیت ها آنهم بدلیل عدم شفافیت در اطلاع رسانی بودند که بعد از برنامه های آگاهی دهی  این مشکل مرفوع شده و با آنهم نیاز آگاهی دهی از روند انتقال بطور شفاف برای شهروندان موجود است.

خانم سرابی از موجودیت تهدیدات مقطع ای امنیتی از جانب ولایات بغلان و میدان وردک برای مردم بامیان صحبت نموده افزود: متاسفانه گابیگاهی از استقامت دره شکاری که بین بامیان و بغلان مشترک واقع شده با آنکه از جانب نیروهای امنیتی بموقع خنثی ویا دفع شده تهدیدات امنیتی متصور میباشد و همچنان در موسوم بهار وتابستان نگرانی از حضور کوچی ها در قریه جات از استقامت ولایت میدان وردک نیز موجود است.

 بگفته والی بامیان کمبود تشکیل نیروهای امنیتی خصوصاً پولیس ملی وعدم موجودیت قطعات وجزوتام های اردوملی در این ولایت میتواند به عنوان یک چالش جدی در این روند مطرح باشد و افزود: تمامی این مشکلات را در یک طرح همه جانبه به مسئولین در کابل فرستاده شده است.

وی تاکید کرد که باید در روند انتقال به انکشاف ولایت بامیان نیز توجه جدی گردد تا بطور مدل در کشور قرار گیرد.

 معاون قوماندانی عمومی آیساف نیز با تاکید بر انتقال موفقانه مسئولیت های امنیتی گفت : ما باید بیشترین کار را در تحقق این پروسه برای رفع مشکلات شهروندان انجام دهیم وگرنه تجربه ای خراب خواهیم داشت وناکام خواهند شد.

بگفته جنرال مک دونل باید قدمه های انتقال قدرت را تشخیص نمایم و پلانهای دقیق برای تحقق یافتن آن طرح وعملی نمایم.

همچنان معاون فرماندهی آیساف در افغانستان از کارکرد  ومدیریت سالم داکتر حبیبه سرابی  تشکری نموده گفت : ما در کابل از اثرات مدیرت و رهبری خوب و سالم شما دقیقاً آگاه بوده از این بابت برای اینکه صادقانه به مردم افغانستان خدمت می نماید تشکری می نمایم.

قرار گفته های جنرال مک دونال جامعه جهانی وخصوصاً ناتو، ایالات متحده امریکا و انگلستان حتی بعد از سال 2014 اما با تغییر برنامه ها حضور خواهند داشت.

گفتنی است که مسئولین محلی در ولایت بامیان چندین بار در مورد کمبودات در تشکیل وتجهیزات نیروهای امنیتی در گفته های شان یاد آوری نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد