قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

دومین سمینار بررسی سیر حرکتهای مدنی در بامیان برگزار شد

دومین سمینار به منظور بررسی سیر حرکتهای مدنی در بامیان با ابتکار نهاد اجتماعی توازن با حضور مقامات محلی، اعضای نهاد های مدنی وعده ای از شهروندان، امروز دوشنبه مورخ 22 حمل 1390 در دانشگاه بامیان برگزارشد.

 داکتر حببیه سرابی والی بامیان در این سمینار که بر وضعیت فعالیت های جامعه مدنی در بامیان صحبت می نمود گفت : رشد جامعه مدنی در بامیان خیلی خوب است واین یک ادعا نیست بلکه واقعیت است.

 وی بطور نمونه به  حرکت های مدنی صورت گرفته چون کاهگل سرک، روشن نمودن الکین در روز، ابراز همدردی با مردم جاپان اشاره نموده گفت: که تعداد این حرکت های خیلی موثر و مفید واقع شد من از این بابت از شما فعالین مدنی تشکری میکنم.  

وی در مورد ابراز همدردی جوانان بامیان با مردم اسیب دیده جاپان گفت : این حرکت مدنی ودر عین حال انسانی شما را تمامی مقامات کشور جاپان حتی امپراطور آن کشور خبر شده واز طریق صفارت شان در این مورد پیام تشکری امپراطور، صدر اعظم وسفیر آن کشور برایم عنوانی مردم بامیان مواصلت ورزیده است.

عزیز الله شفق عضو شورا ولایتی بامیان نیز خکرت های مدنی در بامیان با ستوده وافوزد : باید فرق بین حرکت مدنی ، نقد کردن ونق زدن را در نظر بگیریم وهر حرکت مدنی باید یک راه حل را نیز مطرح نماید.

در همین حال آقای محمد اکبر شهیدانی رئیس بنیاد اجتماعی توازن هدف از ایجاد این بنیاد را همانا تحقق عدالت ومبارزه با هر نوع تبعیض دانست.

صادق علیار یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت : توازن بیانگرو خواستهای دیرنیه مردم بامیان است.

وی امتیاز دهی به یک تعداد شهروندان را در کشور خلاف تمامی موازین بشری دانسته وآنرا مشکل زا خواند. 

محمد ظاهر نظری وبلاگ نویس ویکی از فعالین مدنی کشور، در مورد نقاط ضعف و قوت حرکت های مدنی پرداخته گفت: یکی از مهمترین قوت حرکتهای مدنی در بامیان مطالبه حق شهروندی وضعف آن مبهم بودن اهداف نهایی گردانندگان آن است. 

در همین حال موسی شفق قوم یاری استاددانشگاه بامیان ویکی از مسئولین بنیاد توازن در صحبتهایش نسبت به بی توجهی دولت بر وضعیت توده ای مردم انتقاد نموده گفت : باید بازسازی و دگرگونی در وضعیت زندگی شهروندان صورت گیرد

 آقای شفق در مورد وضعیت جامعه مدنی وحرکتهای افراد در کشور اشاره کرده افزود : متاسفانه در کشور ما از دیر زمانی سیاست نفی حاکم بوده وطرفهای درگیر در مسایل همواره در صدد نفی مقابل اش بوده است که باید این سیاست به سیاست نقد تبدیل گردد. 

این در حالیست که نسبت به سایر ولایات حرکتهای مدنی در بامیان خیلی ها مسالمت آمیز ومدنی در طول چندین سال گذشته صورت گرفته که نماینگر مدنی بوده شهروندان ودر عین حال مسئولین امور میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد