قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

پیوستن یک گروه مسلح مخالف دولت به پروسه صلح در بامیان

امروز مروخ 29 حمل 1390 یک گروپ دونفری مخالفین مسلح دولت در ولایت بامیان با تسلیم دهی سلاحای دست داشته شان به پروسه صلح پیوست.

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان حین تسلیم گیری سلاح این گروه دونفری گفت: این دونفر از مخالفین مسلح که قبلا از دولت ناراضی بودند از ولسوالی تاله وبرفک ولایت بغلان بوده که به اثر سعی وتلاش پولیس قوماندانی امنیه ولایت بامیان به پروسه صلح پیوسته اند. 

به گفته والی بامیان اداره محلی همواره سعی نموده تا زمینه خوبی برای پیوستن مخالفین مسلح را فرهم سازند.

وی تاکید نمود که در ولایت بامیان هیچ گروه منظم مخالفین مسلح که بتوانند بطور سیستماتیک دست به حملات خصمانه بزنند وپروسه صلح را مختل سازند وجود ندارد.

 سمونوال جمعه گلدی یاردم قوماندان امینه ولایت بامیان در این زمینه گفت : این افراد که عضو یک خانواده بوده قبلاٌ از دولت ناراضی وسلاح غیر قانونی در اختیار داشتند ولی امروز به پروسه صلح پیوسته اند.

آقای یاردم بار دیگر تاکید نمود که نیروهای امنیتی افغان خصوصاً پولیس ملی در بامیان باوجود اینکه دچار مشکلات تشکیلاتی وتجهیزاتی اند میتوانند انتقال مسئولیت را بطور موفقانه انجام دهند.

در همین حال داکتر سرابی گفت : ما سعی میکنیم برای آنعده از افراد که به پروسه صلح می پیوندند زمینه خوبی زندگی را فراهم سازیم. 

یک تن از این گروه که به تازه گی سلاح های خود را به زمین گذاشته است به رسانه ها گفت : قبل از این ما عضویت حزب اسلامی داشتیم بدلیل اینکه ژالیسی حزب مخالف با دولت داشت ما از آن تا اکنون پیروی نمودیم ولی اکنون فهمیدیم که آنچه را ما پیش گرفته ایم راه درست نیست، باید با مردم ودولت خود همکاری نمایم.

این در حالیست که به گفته مسئولین اداره محلی در بامیان تهدیدات بطور پراگنده از استقامت ولایت بغلان ودر مورسوم بهار از ناحیه حضور کوچی ها از استقامت ولایت میدان وردک متصور است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد