قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

والی بامیان: برای واپس گیری اراضی غصب شده دولتی مصمم هستیم

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان امروز سه شنبه مورخ 13 ثور1390 طی کنفرانس مطبوعاتی با حضور تعدادی از اعضای شورا ولایتی، مسئولین دولتی و شهروندان بامیان این مطلب را اعلام داشته افزود: به هر قیمت از اراضی دولتی حراست و برنامه های انکشافی را تطبیق مینماییم.

بگفته داکتر سرابی با وجود بدست داشتن اسناد قانونی مبنی بر ملکیت دولت در بعضی نقاط، شهروندان مانع اجرای پروژه های انکشافی میگردند.

وی افزود: متاسفانه تعدادی هستند که سعی دارند تا برنامه های انکشافی را به گونه های مختلف به چالش بکشانند، ولی ما مطابق احکام قانون همچنان مصمم به واپس گیری اراضی غصب شده توسط شهروندان وتطبیق برنامه های انکشافی هستیم. 

                                                             

والی بامیان در بخشی از صحبتهای خود گفت : با وجود ایجاد مشکلات از طرف شهروندان کمبود اراضی دولتی در بامیان یکی از چالشهای جدی فرارو انکشاف در این ولایت می باشد.

خانم سرابی بطور نمونه به پروژه اعمار استدیوم ورزشی اشاره نموده افزود: متاسفانه بنا به همین مشکلات با وجود بودجه کافی ما قادر به اعمار استدیوم ورزشی برای جوانان نشدیم که بلاخره مجبور به اعمار جمنازیوم در محدوده چند نمره دولتی در شهر جدید شدیم.

در عین حال وی به مشکلات که در هنگام تطبیق پلان تفصیلی شهر جدید بامیان در قسمت اول دشت عیسی خان اشاره نموده افزود: به صد خون جگر قادر شدیم تا قسمت اول پلان تفصیلی دشت عیسی خان را تطبیق نمایم، این در حالیست که بدون درک مشکلات موجود قضاوت همه بر عدم انکشاف در این ولایت است. 

 بگفته مقامات محلی؛ آنان قصد دارند تا ذخیره گاه مواد غذایی را به ظرفیت 5000 پنچ هزار تن اعمار نماید ولی با وجود بدست داشتن سند قانونی که بیانگر ملکیت دولت است تعدادی مانعی اعمار آن میگردند.

 در همین حال مردم محل نیز مدعی اند که سند قانونی مبنی بر ملکیت شان در دست دارند، ولی مقامات محلی سند آنان را عرفی دانسته و میگویند دولت سند قانونی که توسط محاکم ثلاثه تائید و صادر شده دارد.

گفتنی است که در ماه گذشته  سال جاری نیز بنا به ادعای باشندگان دره خشکک ولایت بامیان مبنی بر تصاحب اراضی زراعتی شان در آن منطقه از طرف دولت و اعمار دانشگاه بامیان، تخریب خانه های شان ، پای مقامات ارشد این ولایت را به کمیسیون سمع شکایات مشرانو جرگه کشانیدند.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام بر آن یار و دوست هم اندیش من و احترام! اگه من توان می داشتم شما را به عنوان یکی از بهترین وبلاگ نویسهای کشور تجلیل می کردم. همیشه به روز و همیشه نو با اخبار تازه از سرزمین کهن بامیان/ دوست اندیوالت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد