قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

مقامات UNDP:بعد از این برنامه های ما براساس فقر زدای تنظیم میشود

این مطلب را آقای جان جلیس مشاور ارشد دفتر مرکزی برنامه انکشافی ملل متحد در افغانستان، در جلسۀ بورد ولایتی برنامه انکشافی ملل متحد روز یکشنبه 18 ثور 1390 که به ریاست داکتر حبیبه سرابی والی بامیان با اشتراک مسئولین UNDP رئیس وتعدای از اعضای شورا ولایتی ، تعدادی از روئسا ومسئولین اداره محلی بامیان ،مسئولین پی آر تی و دفتر معاونت ملل متحد در امور افغانستان/ بامیان، در سالن کنفرانس های این ولایت دایر شده بود اظهار داشته و با اشاره به نواقص و انتقادی که از روند اجرای پروژه ها بر مبنای تامین امنیت تطبیق شده اند، گفت:  از این به بعد رویکرد ما مبنی براجرای پروژه ها برمحور فقر زدایی متمرکز خواهد بود. که میتواند بر توازن برنامه های انکشافی در افغانستان کمک نماید. 

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان از حمایت های دفتر انکشافی ملل متحد با اداره محلی بامیان قدرانی نموده گفت : واقعاً این دفتر اداره محلی بامیان را در بخشهای مختلف  را در طی چند سال اخیر حمایت نموده است و امیدوارم چنین برنامه ادامه داشته باشد.

والی بامیان همچنان از کم بودن بودجه انکشافی ملل متحد برای اجرا پروژه در این ولایت نسبت به ولایات دیگر انتقاد نموده افزود: قبل از این ولایت بامیان یک زوند از برنامه انکشافی ملی که از طرف یو ان دی پی حمایت میشد فعال بود ولی بدلایل مختلف اکنون بر علاوه اینکه مسدود شده پروژه هایش نیز اکثراً متوقف شده است.

خانم نوریکو  مسئول برنامه های  یو ان دی پی طی پریزنتیشن ضمن دست آوردهای سال 2010، از راه اندازی چندین برنامه در سال 2011 که  شامل آغاز پروژه های عدالت و حقوق بشر، انکشاف ظرفیت نهادی ادارات برای تحقق تساوی جسیتی و پروژه نظم و قانون در این ولایت می باشد خبر داد.

محمد جواد ضحاک رئیس شورا ولایتی بامیان نیز با از برنامهای اداره انکشافی ملل متحد در بامیان به نیکوی یاد نموده ولی از در نظر نگرفتن توازن در بودجه این اداره انتقاد نموده واز مسئولین اداره انکشافی ملل خواتس تا با راه اندازی برنامه بودجوی شان که مبنی بر فقرزدای میباشد این توازن را در آینده رعایت نمایند .

گفتنی است در این جلسه معلومات مفصل از برنامه های انجام یافته اداره انکشافی ملل در بامیان در بخشهای حاکمیت محلی توسط آقای بشنو پوری مسئول این برنامه در بامیان وسایرین ارائیه گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد