قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

کنفرانس سرمایه گذاری توریزم پایان یافت

صنعت توریزم یکی از پایدار ترین درامد برای شهروندان در ولایت بامیان ، و سرمایه گذاری در این بخش بس مهم خواهد بود. 

در گزارشی که قبلا خدمت شما دوستان از آغاز آن نوشته بودم ، امروز چهارشنبه پایان یافت. 

 میخواهم در مورد تا حدیکه معلومات دارم خدمت دوستان که نقد کرده شاید بدلیل عدم معلومات شان باشند، بنویسم .  

در این کنفرانس از ده کشور دنیا بشمول تجاران ملی حضور یافته بودند و تمامی مصارف شان بجز پرواز های شان که مربوط یو اس آی دی بود، متباقی از هزینه های خود شان بود. 

بعضی ها تبصره مینمایند که هیچ فایده ای به مردم بامیان ندارد، من این موضوع را حد اقل بدلایل آتی رد مینمایم 

- دوستان خیلی بد بیینانه به هر موضوع نگاه نکنند کم کم ابعاد دیگر یک موضوع را هم باید فکر کرد، شما خود میدانید که هر فرد در روز و شب حد اقل نیازمند خوراک است شما حساب کنید 120 نفر در بامیان سه وقت نان خورده و هر کدام اتاق به کرایه گرفته اند هزینه این همه بدون شک به جیب مردم بامیان واریز میشود نه به جیب کسانی دیگر. 

- در حاشیه کنفرانس نمایشگاه برگزار شده بود من شاهد فروش کالاهای بودم که در آنجا نمایش داده شده بود یعنی حد اوسط هر فروشنده توانسته است 10 هزار افغانی فروشات داشته باشد. 

- هر کدام از اشتراک کنندگان برای خود موتر کرایه کرده بودند فکر میکنم که موتر مربوط مردم بود نه افراد دیگر وفایده آن نیز به جیب آنان رفت. 

- تعدادی زیادی از سرمایه گذاران برای اولین بار در بامیان آمده بودند و با فرهنگ مردم وصلح دوستی مردم از نزدیک اشنا شدند. 

- شما نیک میدانید که سکتور خصوصی میتواند در زمینه اشتغال زایی کارهای را آنجام دهند خیلی از تجاران داخلی علاقمند شدند در بامیان سرمایه گذاری نمایند که منجر به اشتغال زایی میشود.  

- موارد زیادی از این قبیل را میتوان از نتیجه کنفرانس بر چید.

 

بنا دوستان عزیز من فکر مکینم فایده شخصی خود را بر فایده مردم ترجیح ندهیم متاسفانه تعدادی هستند که اگر بنفع خودشان کاری شد خوب دنیا گل وگلزار است وگرنه به احدی این فایده را روا ندارند. 

من هم با شما هم عقیده هستم که نیازمندی های مردم مناطق مرکزی در مجموع بی حد زیاد بوده وکارهای انجام شده بدون شک رفع کننده مشکلات شان نیست وباید بیشتر از این کار شود واین بدون همکاری همگی امکان پذیر نیست. 

 بجای اینکه ما قبر یکدیگر را بکنیم باید یکی دیگر را همکاری نمایم مردم وزمان به وحدت نیاز دارد.

موارد فوق را به این دلیل نوشتم که کلمه هیچ خیلی غیر منصفانه است. دوماً در این کنفرانس هدف این بود که تجاران و سرمایه گذاران بدانند چی زمینه های برای سرمایه گذاری وجود دارد و بعد تصمیم اتخاذ نمایند.

به امید بهروزی همه ای تان موفق وسر فراز باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد