قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

از شصت و چهارمین سال تولد رهبر شهید در بامیان تجلیل گردید .

مجمع گفتمان دانشجویان دانشگاه بامیان از پنجم جوزا سالروز تولد پرچمدار عدالت اجمتاعی و شهید وحدت ملی بابه مزاری گیرامیداشت بعمل آوردند .

درین محفل تعدادی زیادی ازدانشجویان و مقامات حکومت محلی اشتراک نموده بودند . 

محمد علی نجفی رئیس خدمات سکتور ولایت بامیان شهید مزاری را منادی وحدت ملی در افغانستان خواند.

حاج صادق علیار که درین محفل سخنرانی می نمود از بابه مزاری به عنوان یکی از شخصیت های که تمام ویژه گی های یک رهبر در وجود ش متبلور بود یاد اوری نموده و رهبر شهید را متلق به یک قوم و یک جریان خواص نداسته بلکه وی به را  عنوان فریاد گر عدالت اجتماعی برای تمامی ملیت های ساکن در کشورعنوان نمود . 

حاج صادق علیار خطاب به حاضرین گفت : مکتب بابه مزاری پیروان زیادی دارد ولی این مکتب و این خط و اندیشه را که  او با خون خویش رقم زد متاسفانه بدون رهرو بوده ، یکی از میراث های رهبر شهید حزب وحدت بوده اما کسانی که مدعی رهبری حزب وحدت می باشد چه کارهای انجام داد، بخاطر منافع شخصی و ضعف که داشتند حزب وحدت را ازهم پاشید ، و از نام مزاری وجایگاه او یک شرکت سیاسی ساخته و به فکر جمع آوری پول و مادیات دنیا دست زدند .

 جواد ضحاک رئیس شورا ولایتی  بامیان از خاطرات خود زمانیکه با رهبر شهید بود صحبت نموده گفت : رهبر شهید امین تیرن وشجاع ترین مرد تاریخ افغانستان بود.

محمد ظاهر نظری یکی از وبلاگ نویسان مطرح کشور در مورد ایده شهید مزاری و سیستم فدرالی در افغانستان سخنرانی نموده وبیان داشت: طرح شهید مزاری در آن زمان وهمچنان اکنون یکی از بهترین راه حل های منطقی بیرون رفت از مشکلات کشور است.

 به عقیده رمضان احمدی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه بامیان  نیز در سخنان خود که در مورد شخصیت والای شهید مزاری اشاره داشت. 

مسئولین گفتمان دانشجو من را موظف نموده بودند تا در مورد رسالت جوانان در آینده کشور نکاتی را به عرض حاضرین برسانم، به عقیده من شهید مزاری برعلاوه اینکه در صحنه مبارزه وجهاد قرار داشت توجه جدی به آینده جوانان می نموده، که میتوان طرح ایجاد دانشگاه بامیان، اعزام جوانان به بورسیه های تحصیل خارج از کشور، توجه به مراکز فرهنگی  ونشریات وهمچنان تاکید بر ارتقا ظرفیت فرماندهان را از موارد مشخص راهبرد رهبر شهید برای اینده دانست.

موج مزاری خواهی و شناسایی افکار واندیشه های بلند رهبر شهید در حال گسترش بوده و مجمع گتفمان دانشجو دانشگاه بامیان درنظر دارد تا با تدویر جلسات و همه پرسی از طریق انترنیت جایزه را بنام جایزه جهانی بابه مزاری آماده ساخته و هرسه سال بعد شخصیت های که در راستای تامین عدالیت و برادری به شکل عملی در سراسر جهان تلاش می نمایند اهدا کنند .

همچنان در این مراسم از سه جوان پرکار کشور هر یک محترم رمضان احمدی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه بامیان، ظفر بامیانی  و طاهره بخشی، که در ولایت بامیان فعالیت های چشمگیری فرهنگی واجتماعی نموده اند از طرف مجمع گفتمان دانشجو لوح تقدیر اهدا گردید

گفتنیست که از پنجم جوزا همه سال از سوی مجمع دانشجویان دانشگاه بامیان تجلیل  می گردید اما امثال این محفل با شکوه هرچه تمام برگزارشده بود .

نظرات 3 + ارسال نظر
صادق یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:13 ب.ظ

با سلام خدمت آقای تابان که از این محفل گزارش تهیه نموده و در دسترس علاقه مندان قرار داده است .
ولی گفتمان دانشجو یک جمع قوم گرا هست که فقط و فقط خودشان را میخواهد و بس به جز به هزاره دیگر به هیچ فرد و قومی فکر نمی کند پس براین اساس خیلی هم خوب نیست که توسط اینها این کار انجام شده است. ولی طرحشان خیلی زیبا است برای ساخت و اهدای جایزه بابه این طرحشان خوب است که افغانستان هم یک جایزه را برای جهانیان بدهد.
گفتمان دانشجو اگر یک مقدار از قومگرایی شان بکاهد خیلی خوب است ماهنامه شانرا هم که میخوانیم فقط و فقط هزاره هست و بس اونها بجای که چنگ به دامن کلانا می اندازد اگر واقعا میخواهد عمل کند ساختار و کارکرد حکومت محلی را بکوبد و نقد کند نه دولت مرکزی را.
با احترام

مهدی دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:09 ب.ظ

تابان بزرگوار موفقیت بیشر از درگاه خداوند لایزال برایت خواهانم
وبلاک عالی است

رضا یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ http://salam1000.parsiblog.com

سلام دوست عزیز!
امید وارم از خود بامیان السوالی های گذارش بفرستید ...
۲- از عکس های با حج بزرگ کمتر استفاده نمایید وبلاگ شما سنگین می شود خواننده از خیر خواندن آن می گذرد!
۳- اگر در ولایت و السوالی های بامیان هستی مرا در جریان بگذارید ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد