قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

قاصدی از بامیان

در این صفحه شما فقط دیدگاه ها ونظرات شخصی خودم را میخوانید

مراسم با شکوهی در یکه ولنگ به یاد بود شهید ضحاک

 

دیروز جمعه مورخ 20جوزا 1390  وسومین روز عزای عمومی در بامیان،مراسم با شکوهی با حضور صدها تن از شهروندان کشور در مسجد الغدیر مرکز ولسوالی یکه ولنگ به یاد بود از شهادت شهید ضحاک برگزار گردید.  

در این مراسم سخنرانان شهادت شهید ضحاک را یکی از آرمانهای وی دانسته وی را یکی از بهترین فرزندان کشور در مکتب عدالت خواهی با باخون رهبر شهید آغاز یافته است خواندند. 

 فرشته ضحاک دختر با شهامت شهید ضحاک در این مراسم نیز شهادت را برای پدرش سر آغاز زندگی دانسته واز هواداران آن شهید خواست تا راهش را ادامه دهند. 

شهید ضحاک در سال 1345 در قریه قفقول منطقه سیادره ولسوالی یکه ولنگ ولایت بامیان متولد شده و در سال 1369 با رهبر شهید وارد کارزار جهاد و مقاوت مردم افغانستان و به عنوان نزدیکترین یار و سرباز شهید وحدت ملی ایفای وظیفه نمود. 

وی بنا به محبوبیت که داشت در دور شورا ولایتی رای اعتماد مردم را بدست آورد ودر دور اول شورا ولایتی یکسال سمت رئیس آن شورا و در دور دوم دوسال پی هم به عنوان رئیس شورا ولایتی انتخاب گردید.  

شهید ضحاک در جرئت و راست گوی شهره بود، وی برای عدالت خواهی وحق خواهی مردم بامیان ومناطق مرکز به عنوان شهروندان این کشور فعالیت های مدنی ارزنده ای را انجام داد.  

بلاخره شهید ضحاک در روز جمعه مورخ13 جوزا 1390 زمانیکه از یک  سفر رسمی که در هرات برای اشتراک در جلسه روئسای شوراهای ولایتی افغانستان بمنظور بازنگری قانون شوراهای ولایتی شرکت نموده و به بامیان بامیان باز میگشت در منطقه پل رنگاب ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان اسیر و چهار شب و سه روز گمان میرود در دره های قمچاق وارغیز آن منطقه نگهداری میشده ومتاسفانه باوجود زحمات زیاد و پادرمیانی بزرگان جسد وی ساعت 6وسی صبح روز سه شنبه مورخ 17 جوزا 1390 در محل از طرف مردم محل مشاهده وبه نیروهای امنیتی اطلاع داده شد. 

در ابتدا گمان میرفت اطراف جسد ماین گذاری شده باشد وبرای انتقال جسد عملیات پاکسازی محل از وجود ماین های احتمالی آغاز یافت ولی این طور نبود بلاخره ساعت 1 بعد از ظهر جسد در اختیار نیروهای امنیتی در حالی قرار گفته که دستان شهید ضحاک به عقب بسته وکلاه پکول بر سرش طوری کش شده بود که صورتش نیز نمایان نبود، دیده شد که وی بر اثر فیر مرمی در قسمت چپ پیشانه اش که طرف راست سرش را خیلی آسیب رسانیده بود و مرمی دیگر در ناحیه قفسه سینه که از بالابه پائین واز پشتش بیرون آمده بود به شهادت رسیده به شهدات رسانیده بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد